följ och dela oss

Långvariga andningsproblem och akut brinnande och kliande känsla på bröstet innanför skinnet efter Pfizer

Fick reaktion ca 10-15 min efter att jag tagit vaccinet, kändes som det brann på bröstet innan för skinnet och kliade, detta steg upp mot hals och sedan läppar. Fick kortison på platsen. 2 dagar senare fick jag problem med andningen, trött och tungandad vid minsta ansträngning.
Detta var i Juni-21. Jag har sedan dess problem med andningen. Vissa dagar är jobbigare än andra.
Svårt att röra mej och sitta när det är som värst, känns som luften tar slut.
Sjukvården har inte hittat något som hjälper mej för att få luft.
Provat Bricanyl och kortison men inget har hjälpt.
Har fått remiss till lungröntgen och hjärtdoktor. Även varit på tal om att jag skall få remiss till kol/astma mottagning.
Ingen läkare har anmält biverkningar men skrivit in i min journal.
Första läkaren jag träffade var otroligt otrevlig och sa rakt ut att han inte kunde hjälpa mej men de jag träffat efter honom har varit jätte trevliga och hjälpsamma fast dom inte kunnat hjälpa mej.

Vill vara anonym

Vill du dela detta?

Dela på Facebook
Dela på Twitter
Telegram
Dela på Mejl

Skriv under för att alla drabbade ska få hjälp

Är du själv eller någon närstående drabbad?

Lämna en kommentar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Fler berättelser

Relaterade inlägg

Smärtor i testikel

Ont i testikel efter 2a dosen. Fortfarande känningar efter 11 månader, men lindrigare. Karsten Gerhardt